Atlassian-lisenssien hallinta tuo merkittäviä säästöjä

Futuricen ja Avosetin kumppanuuden kulmakivi on lisenssien hallinta. Se on asiantuntijapalvelu, joka kääntyy Futuricen arjessa merkittäväksi ajan ja rahan säästöksi.
Tasoja on monta aina laskutuksen hoitamisesta lisäosien hankintaan ja käyttäjämäärien seurannasta konsultointiin.
Työkalujen ja prosessien tehtävä on mahdollistaa laadukas asiakastyö
Futuricella on yli 600 työntekijää. Yksi heistä on Kimmo Kokkarinen, yrityksen IT Operations Masterchef. Kokkarinen palvelee ensisijaisesti talon omaa väkeä.
– Luon prosesseja, mietin järjestelmäratkaisuja ja teen ylipäätään it-tiimimme elämän mahdollisimman helpoksi, että he taas voivat palvella meidän asiakkaitamme hyvin, Kokkarinen kertoo.
Atlassian-tuotteista Futuricella on käytössään Jira, Confluence, Trello ja Jira Service Management. Kun Kokkarinen saapui taloon pari vuotta sitten, pakka oli melko sekaisin: lisenssit ja lisäosat oli ostettu eri reittejä ja eri tarpeisiin. Tällaisessa tilanteessa oli luontevaa antaa Atlassian-lisenssien hallinta asiantuntijoiden käsiin.
– Avoset vastasi kaikkiin kysymyksiimme ja neuvotteli meille tarpeiden pohjalta uudet sopimukset.
Kun Kokkarinen oli saanut lisenssiasiat kuntoon, oli aika luopua lopustakin omasta raudasta.
Testilisenssin ansiosta Futuricen kaikki Atlassian-tuotteet ovat nyt pilvessä
Confluencen kohdalla askel pilveen oli muita Atlassian-tuotteita kimurantimpi: on premise ‑version ylläpito oli päättynyt jo pari vuotta sitten. Futuricen olisi pitänyt ostaa kahden vuoden sopimus voidakseen edes aloittaa siirtymä. Kustannus olisi ollut 100 000 €.
Avoset hankki meille testilisenssin ja sen päälle löytyi mieletöntä osaamista sekä pilvimigraation suunnittelusta että tekemisestä.
Avoset rakensi Futuricelle ensin testiympäristön. Työnkulut olivat kunnossa, joten Avosetin asiantuntija teki toiveiden mukaisen suursiivouksen ja toi pilveen vain kaiken tarpeellisen.
Varsinainen migraatio alkoi perjantai-iltapäivällä. Lauantaina puolilta päivin pääkäyttäjä pääsi testaamaan tuotantoympäristöä. Avosetin väki hioi pyydetyt yksityiskohdat kuntoon ja maanantaina Futuricen väki jatkoi hommiaan tavalliseen tapaan.
Nyt kaikki Atlassian-tuotteemme ovat pilvessä. Käytössämme on paljon parempia ominaisuuksia eikä päivityksistä tarvitse huolehtia. No brainer, Kokkarinen summaa migraatiopäätöksen syitä.
Atlassian-partners säästää rahaa ja helpottaa arkea>>
Futuricen Atlassian-lisenssien taso vastaa aina todellista tarvetta
Vaikka Futuricen Atlassian-tuotteet eivät enää vaadi ylläpitoa, yritys ja sen myötä työkalujen käyttötarpeet elävät. Avosetin Atlassian-lisenssien hallinta tarkastaa säännöllisesti aktiivisten käyttäjien määrän ja sopeuttaa lisenssin tason todelliseen tarpeeseen. Futurice ei siis maksa koskaan turhasta.
– Meidän arkeamme helpottaa valtavasti se, että saimme Avosetin myötä Atlassian-tuotteet laskulle ikuisen luottokorttien pyörityksen sijaan.
Ja kun Futurice tarvitsee lisäosia, hoituvat ne samalle laskulle. Laskut ovat suoraan euromääräisiä. Kimmo Kokkarinen kiittää erityisesti Avosetin asiantuntemusta, kommunikaatiota ja palvelua.
Avosetista huomaa, että se on keskittynyt Atlassianiin. Vastaukset tulevat kuin apteekin hyllyltä ja asenne on aina sellainen ”Nyt kaikki kuntoon!”.
Avoset on Atlassian Platinum Partner. Keskitymme vain Atlassian-tuotteisiin. Osaamme siis varmasti vastata kysymyksiisi ja suunnitella liiketoimintaasi edistävän työkalukokonaisuuden. Asiakkaamme saavat kumppanuudestamme usein myös merkittävää rahallista hyötyä: lisenssimaksujen osalta säästö on 15–25% ja kokonaiskustannuksissa 20–40%.
Asiakastyytyväisyytemme oli vuonna 2020 4,9 / 5,0 ja pysyvyys 100%. Annamme työllemme täyden tyytyväisyys- ja toimivuustakuun.