Jira Service Desk – Ketterän HR:n työkalu

Yritysten sisäiset työskentelytavat muuttuvat ja kehittyvät jatkuvasti. Siksi tiimien sisäinen yhteistyö on välttämätöntä, jotta palvelun tuottamisessa onnistutaan. On siis suuressa roolissa, miten tiimien palveluita ja tukea tarjotaan yrityksen sisällä.

HR:n roolissa sisäiset henkilöstöhallinnon tehtävät ovat esimiesten, työntekijöiden ja johtajien työn helpottaminen ja  auttaminen arjessa. Heidän työhönsä kuuluu esimerkiksi erilaisten raporttien tuottaminen, henkilöstön kehittäminen, rekrytointitoimeksiannot, tapahtumien tuottaminen, yrityksen sisäinen viestintä, työhyvinvoinnin edistäminen ja paljon muuta.

Atlassianin tuotteet sopivat IT-tiimien ja kehittäjien lisäksi kaikkien muidenkin tiimien käyttöön jatkuvan kehittämisen ansiosta.

Jira Service Desk on yksi Atlassianin suosituimmista tuotteista – ja miksipä ei. Se on moderni ja taipuisa tikettijärjestelmä, joka tehostaa ja helpottaa arjessa työskentelyä.

Miten HR-tiimit voivat hyödyntää Jira Service Deskiä?

HR koostuu yleensä useista henkilöistä, joita ovat HR-managerit, -koordinaattorit, -assistentit ja -spesialistit ja lisäksi rekrytoijat. Yksilöidyt sähköpostit tai perinteinen yhteiskäyttöinen sähköpostilaatikko tulvii viestejä, eikä aina pysytä ajan tasalla siitä, kuka hoitaa mitä ja pitävätkö aikataulut.

Töiden organisointia vaikeuttaa myös se, että palvelupyyntöjä saattaa tulla muidenkin kanavien kautta, esimerkiksi työpaikan chatissa tai suullisesti. Service Deskin avulla töiden hallittavuus muuttuu helpoksi, kun kaikki pyynnöt saadaan yhteen tikettijärjestelmään. Näin myös tiimin työjonojen seuraaminen helpottuu.

Jira Service Desk auttaa koordinoimaan sähköpostiliikennettä ja esimerkiksi seuraamaan, millaisella tasolla sisäinen asiakastyytyväisyys on ja kuinka nopeasti pyynnöt käsitellään. Yhteistyö muuttuu helpommaksi, kun voit käydä kommentoimassa tikettiä ja näin auttaa työkaveriasi.

Jos tiimille on asetettu tavoitteita viestien ja pyyntöjen käsittely- tai vastausajoissa, niiden raportointi onnistuu vaivattomasti ja työskentelyn tehokkuutta voidaan mitata SLA:n avulla. Jos jotkin viestit ovat tietyn henkilön vastuulla, onnistuu viestien ohjaus suoraan niiden käsittelijälle ja työjonon purku helpottuu.

Jos henkilöstöhallintonne kaipaa jotain seuraavista, löytyy ratkaisu Jira Service Deskistä:

HR-palvelut on saatavilla niin esimiehille, johtajille, yhteistyökumppaneille kuin myös työntekijöille. Kaikin puolin helppoa, tehokasta ja huoletonta.