Ota yhteyttä

Jira Work Management on edullisempi ja monipuolisempi kuin Trello

Before_image
Feature-image
After image

Jira Work Management ja Trello ovat molemmat Atlassian-työkaluja. Niiden käyttötarkoituskin on sama: yksinkertainen projektinhallinta ja kevyt liiketoiminnan kehittäminen. Miten työkalut eroavat toisistaan?

Sekä Jira Work Managementin että Trellon tehtävä on pilkkoa kokonaisuuksia osiin ja nimikkeellistää työtä. Molempien työkalujen yleisnäkymä on kanban-taulu, joka jakautuu työnkulkua kuvaaviin osiin, kuten tekemättä, työn alla ja tehty.

Yksittäiset työtehtävät ovat kortteja, joita myös tehtäviksi tai taskeiksi kutsutaan. Kun kortteja liikutellaan työnkululla, projektit visualisoituvat sekä kokonaisuuden että yksittäisten tehtävien osalta. Työkalujen ansiosta työn tilanne, määritelmät ja kirjeenvaihto eivät katoa sähköpostien syövereihin.

Jira Work Managementin ja Trellon eroavaisuudet löytyvät hinnoittelusta, räätälöitävyydestä ja integroitavuudesta.

Trellon vahvuus ja heikkous on sen yksinkertaisuus

Trello on ollut markkinoilla jo kymmenen vuotta. Atlassian on omistanut sen vuodesta 2017. Trello on yksi maailman käytetyimmistä kevyeen työnhallintaan tarkoitetuista työkaluista. Samankaltaisia ominaisuuksia tarjoavat esimerkiksi Microsoft Teams, Microsoft Planner ja Jira Work Management.

Trellon vahvuus ja heikkous on sen yksinkertaisuus. Työkalun käyttö ei vaadi koulutusta ja näkymä on selkeä.

Trello on kelvollinen työkalu yksin työskenteleville ihmisille ja muutaman hengen yrityksille, jotka voivat hyödyntää ilmaislisenssiä. Toisaalta: Jira Work Management on niin ikään ilmainen kymmeneen käyttäjään asti.

Käyttäjämäärän ei myöskään tarvitse kivuta kovin korkealle, kun Jira Work Managementista tulee merkittävästi Trelloa edullisempi. Entä mitä muita etuja Atlassian-työkalujen tuoreimmalla tulokkaalla on? Alta voit lukea lisää.

Käyttäjämäärän ei kuitenkaan tarvitse kivuta kovin korkealle, kun tilanne kääntyy päälaelleen.

Jira Work Management on peräti 60 % Trelloa edullisempi

Jira Work Management on Atlassian-työkalujen tuorein tulokas. Kuten jo aiemmin tuli todettua: se on Trellon tavoin yksinkertaiseen projektinhallintaan ja kevyeen liiketoiminnan kehittämiseen tarkoitettu työkalu. Se on erittäin intuitiivinen työkalu, jonka käyttö on helppo aloittaa heti.

Jira Work Management sisältää kattavat. työnhallinnan kannalta tärkeimmät, perusominaisuudet: kanban-näkymän, tehtäviä kuvastavat kortit, tiimityöskentelyominaisuudet, kuten kommentoinnin, linkityksen ja liittämisen sekä dashboardin eli seurantanäkymän.

Työkalun rajat tulevat vastaan, kun yritys tarvitsee ketterän kehittämisen malleja, kuten epicejä, sprinttejä tai palvelunhallinnallisia ominaisuuksia kuten tikettijonoja, asiakasnäkymän ja SLA-laskentaa.

Jira Work Managementin suurin valttikortti on sen joustava konfiguroitavuus, konfigurointien uusiokäytettävyys ja keskitetty hallinta sekä laaja integroitavuus muiden Jira-työkalujen sekä Confluencen ja Bitbucketin kanssa.

Toinen ässä liittyy lisenssihinnoitteluun. Käyttäjämääristä riippuen Jira Work Management on peräti 60 % Trelloa edullisempi.

Yksinkertaistettuna voisi tiivistää, että Jira Work Managementin avulla yritys saa edullisesti paljon ominaisuuksia ja läpinäkyvyyttä.

Trellon ominaisuudet ja hinnoittelu >>

Jira Work Managementin ominaisuudet ja hinnoittelu >>

Tutustu ja vertaile yrityksesi tarpeiden mukaan!

Atlassian-partneri optimoi työkalu- ja lisenssikokonaisuuden

Atlassian-tarpeita kartoitettaessa on kriittistä valita Atlassian-portfoliosta yrityksen yksiköiden tarpeita vastaavat tuotteet, jolloin työkalu soveltuu tarpeeseen ja tukee tavoitteisiin pääsyä.

Kustannukset eivät karkaa, vaikka käytössä olisi koko arsenaali, kun lisenssejä hankitaan tarveperusteisesti.

Esimerkiksi asiakasrajapinnassa Jira Service Management -työkalua käyttäviä työntekijöitä voi olla 5, tuotekehittelyssä Jira Softwarea tarvitsevia 9 ja muissa liiketoimintayksiköissä Jira Work Managementista hyötyviä taas yhteensä 68.

Atlassian-partneri osaa kartoittaa yrityksesi työkalutarpeet ja optimoida lisenssien tason, niin että henkilöstösi käytössä on kaikki tarvittava ja samalla et maksa mistään turhasta.

Me Avosetilla keskitymme vain Atlassian-tuotteisiin. Osaamme siis varmasti vastata kysymyksiisi ja suunnitella liiketoimintaasi edistävän työkalukokonaisuuden!

Asiakastyytyväisyytemme oli vuonna 2020 4,9 / 5,0 ja pysyvyys 100 %. Annamme työllemme täyden tyytyväisyys- ja toimivuustakuun.