Isoja muutoksia sadoille yrityksille Suomessa: Atlassian lopettaa server-tuotteiden myynnin ja tuen

Atlassian ilmoitti 16.10.2020 isoista muutoksista Server- ja Data Center-tuotteisiinsa. Nämä muutokset johtuvat Atlassianin merkittävästä panostuksesta pilvitarjontaan, jonka he näkevät tulevaisuuden alustana. Lue alta tarkemmin, mitä tämä tarkoittaa sinulle Atlassian server-asiakas ja mitkä ovat suosituksemme jatkoon.
Muutos aiheuttaa monessa yrityksessä harmia, koska Atlassian-tuotteet ovat tärkeä osa yrityksien prosesseja ja toimintamalleja, sekä näiden panostukseen on käytetty paljon aikaa. Olemme auttamassa omalta osaltamme suomalaisia yrityksiä tämän muutoksen läpi ja haluamme kertoa, että tämäkin muutos on myös mahdollisuus. Mahdollisuus kehittää prosesseja vieläkin paremmiksi, päästä eroon ylimääräisistä ja ottaa käyttöön ne loistavat ominaisuudet mitä pilvi tarjoaa nyt ja tulevaisuudessa.
Muutos oli odotettu, joskin aikataulu on poikkeuksellisen nopea ja uudistus tuli odotettua aikaisemmin. Me Avosetissa teimme päätöksen panostaa pilveen noin kaksi vuotta sitten, kun luovuimme viimeisestäkin itse hostatusta asiakkaastamme. Sen jälkeen olemme systemaattisesti kehittäneet osaamistamme pilven osalta ja tarjonneet pilveä asiakkaille ensisijaisena vaihtoehtona. Monet ovat valinneet pilven ja olemmekin tehneet useita kymmeniä Atlassian-pilvi käyttöönottoja ja useita erilaisia migraatioita kahden vuoden aikana.
Osallistu webinaariimme 30.10 klo 9:00-10:30, jossa kerron teille aiheesta lisää ja jossa teillä on mahdollisuus esittää kysymyksiä: Ilmoittaudu webinaariin tästä.
Suosituksemme Atlassian server-asiakkaalle on tehdä nopeita linjauksia siitä minkä polun yrityksessänne valitsette:
- Migraatio pilveen (suunnittelu kannattaa aloittaa heti)
- Migraatio pilveen myöhemmin (suosittelemme miettimään aikataulun heti)
- Migraatio Data Centeriin (jos pakottava tarve itse hostauttuun ympäristöön)
- Tässä vaihtoehdossa kannattaa lisenssit hankkia ennen 2.2.2021
Ole yhteydessämme myyntiimme, niin jaamme teille tarkempaa tietoa esimerkiksi hinnankorotuksista, jotka liittyvät tähän valtaisaan muutokseen. Lisäksi voimme tehdä yrityksenne tilanteen pohjalta ehdotuksen etenemisestä.
Avosetin myynnin yhteystiedot:
- Joonas Liski, Avainasiakaspäällikkö (nykyiset asiakkuudet),
puh. 050 405 8726, sähköposti: joonas.liski@avoset.fi - Lasse Matinmäki, Myyntijohtaja (uudet asiakkuudet),
puh. 050 564 6710, sähköposti: lasse.matinmaki@avoset.fi
Yhdessä selviämme tästäkin muutostilanteesta,
Tuomas Saranen, Toimitusjohtaja
Avoset Oy
050 540 8088
tuomas.saranen@avoset.fi